Prowadzenie własnej strony online obliguje do jej efektywnego pozycjonowania w wyszukiwarkach, aby była dostrzegalna dla odbiorców i pojawiała się wysoko w wynikach. Niekiedy jednak firmowa strategia wywołuje pogwałcenie reguł uczciwej konkurencji i na portal mogą być założone przez bany i filtry Google. Przyjrzyjmy się, jakie działania wdrożyć w takiej sytuacji.
Bany i filtry Google – jak wpływają na pozycję witryny?
Ban od Google stanowi najsurowszy wymiar sankcji, któremu może zostać poddana strona w sieci. Jest to zupełne usunięcie jej ze stron przeglądarki Google, co w gruncie rzeczy znacząco utrudnia funkcjonowanie interesu. Pamiętajmy, że większość internautów korzysta z Google, więc po zbanowaniu witryny liczba naszych klientów drastycznie się obniży. Natomiast założenie filtra obniża położenie strony www w wynikach przeglądania, co także źle oddziałuje na klikalność witryny. Występują ustawiane osobiście przez pracowników Google filtry ręczne, a także generowane mechanicznie przez profesjonalne systemy filtry algorytmiczne.
Czy można zwalczyć bany i filtry Google?
Pamiętajmy, że bany i filtry Google nakładane są na przykład za zamieszczanie nadmiernej liczby odsyłaczy promujących naszą witrynę www lub uciekanie się do tzw. spamu w celu nadania jej wysokiej pozycji. Żeby usunąć ban od Google musimy najpierw poznać jego podłoże. Najlepiej przekazać to profesjonalnej firmie SEO, która kompleksowo upora się z kłopotem. Operacja może jednak potrwać do 6 miesięcy, należy więc być cierpliwym.