Link building z wykorzystaniem PBN – linki kanoniczne i wizytówki NAP

PBN - w tym miejscu dowiesz się więcej o aktualnej ofercie.

By odbiorca odkrył twój biznes musisz nie tylko złożyć firmową stronę www, lecz również postarać się o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony oraz to czy regularnie publikowane są na niej kolejne profesjonalne i przydatne dla odbiorcy treści. Ale nie wolno też lekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci portali.

Private blog network i ich słabe punkty oraz atuty

PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane a potem zarządzane przez jeden podmiot (najczęściej przez firmę SEO bądź większą agencję marketingową), który troszczy się o jakość publikowanych tam treści. PBNy są często używane jako część rozbudowanej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, bowiem najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w stosunku do stron, które są rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość pozyskania dużej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Minusem PBNów jest tylko to, że ich wykonanie nie jest tanie, a później trzeba poświęcać niemało czasu na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.

Wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak korzystać z potencjału PBN

Prywatne sieci serwisów doskonale zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można na nich zamieszczać artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To generalnie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są kluczowe dane telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, e-mail lub telefon oraz adres stacjonarny. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również profil na portalu społecznościowym, profil w internetowym katalogu biznesowym czy artykuł, w którym dodano firmowe dane teleadresowe.

Następna ciekawa metoda wykorzystania możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja wartościowych artykułów z podaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej użyteczność oryginalnego artykułu, ponieważ napotykanie linków do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych traktują jako sygnał, iż pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są godne przeczytania, pomocne informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL, gdzie liczy się wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych przede wszystkim ze zdrowiem, finansami oraz aktualnymi wydarzeniami, doradztwem prawnym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO