audyt seo Kraków, audyty stron internetowych

Komu zlecić wykonanie audytu strony lub sklepu internetowego?

Audyt – jak definiuje internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza kontrolę firmy, przedsiębiorstwa lub spółki pod kątem rozmaitych obszarów, np. finansowych i organizacyjnych, jak również analizę możliwości przyszłego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższą definicję, oznacza zatem audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony www, oceniająca różne jej aspekty, jak szybkość wczytywania się strony, metadane, kod strony, strukturę nagłówków i wiele mniej i bardziej istotnych elementów. Oprócz samego wykazania błędów oraz uchybień, w dobrym audycie SEO muszą znaleźć się też wytyczne odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO sprawdza witrynę www pod względem zgodności ze normami W3C, zawartości strony, użyteczności, jak również prawidłowości kodu. Oprócz tego sprawdzane jest również, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. Krótko mówiąc, audyt SEO zleca się agencji, by wykazała ona wszystkie dysfunkcje strony i – co kluczowe – zaleciła rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.

Audyt SEO – płatny, a może darmowy?

Online można znaleźć sporo narzędzi i stron, za pomocą których można w mgnieniu oka i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadzić audyt SEO witryny. Atuty takiego rozwiązania? Szybkość i cena. Argumenty przeciw? Całe mnóstwo. Darmowe narzędzia bądź też okrojone dema z ograniczaną funkcjonalnością, nie są idealne. Jeśli już odnotują pewne uchybienia na stronie, to najczęściej nie wszystkie. Dużo problemów (np. w kodzie) uchwycić można tylko w trakcie analizy dokonanej przez specjalistę w danej dziedzinie, a nie oprogramowanie.

Na audyt SEO wykonywany przez agencję trzeba zaczekać w większości wypadków od kilkunastu dni do ok 30 dni. Okres na przygotowanie raportu powinien zostać określony w umowie zawartej z firmą, która zadeklarowała, iż go zrealizuje. Taki audyt umożliwia wykrycie wszelkich najważniejszych problemów ukrytych w witrynie. Jeśli strona została utworzona na platformie typu Shoper czy Magento bądź na otwartym szablonie, to rzeczy do naprawienia może być mnóstwo. Gdy witryna powoli się ładuje i nie ma właściwie żadnej widoczności na ważne dla klienta słowa kluczowe, to także są to znaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie odpowiednim pomysłem.

Jakie niedociągnięcia pokazuje audyt SEO?

Poprawnie przeprowadzony audyt SEO może ujawnić masę wad strony, najczęściej:

  • niska prędkość ładowania się strony w wersji na urządzenia mobilne oraz na komputer,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się różnych obrazów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • problemy z dostępnością strony dla botów wyszukiwarek,
  • przyczyny słabej widoczności strony na słowa kluczowe,
  • brak albo nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak metadanych,
  • niska jakość treści na stronie,
  • poprawność kodu strony,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak bądź źle wykonane połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics)

.

Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]