Spostrzegłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej wyrażeń? Pomimo wielu zabiegów, strona nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione objawy, oznaczać to będzie obciążenie domeny filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
Przede wszystkim należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze złych źródeł. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra trwa od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędem na stronie, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Usunięcie filtru Google
Jedynym sposobem ściągania filtrów Google jest sporządzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej toksyczne – proces ten ułatwią nam odpowiednie programy takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Do wykonania wszystkich powyższych działań potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Blokowanie naszej strony przez filtr wymusza od nas błyskawicznego działania. W czasie okresu trwania blokady domena jest w stanie stracić wiele wejść, co może uszczuplić budżet przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać sprawę fachowcom.