Należy przypuszczać, że firmy dokładają wszelkich starań, aby klient zwrócił uwagę na ich produkt. Nie ulega wątpliwości, że najpopularniejszym dotarciem do odbiorcy są spoty reklamowe, billboardy oraz wkładki do gazet. Warto podkreślić, że niektórzy producenci decydują się na zainwestowanie w długopis z grawerem.
Należy zwrócić uwagę, że wspomniane wyżej reklamy mają charakter ulotny. Jak wynika z przeprowadzonych badań, pamięć człowieka to nie długopis z grawerem. Poważnych haseł, obietnic i odwołania do uczuć wyższych, nie można wygrawerować jak na przedmiocie. Chodzi mianowicie o to, że przeciętny spot reklamowy trwa około 30 sekund. Jeżeli producent skonstruuje nieczytelny dla odbiorcy przekaz, to wyda jedynie niepotrzebnie pieniądze na emisję. Jak powszechnie wiadomo reklama powinna być zrozumiała, czyli widz musi wiedzieć co jest reklamowane. Należy powiedzieć wprost. Reklama nie jest częścią ambitnej krótkiej formy wizualizacji. Naturalnie pożądane jest, aby wzbudzała pozytywne emocje i zapadała w pamięć, ale jedynie pod kątem sprzedaży produktu bądź usługi.
Wydaje się, że jeszcze bardziej ulotne są reklamy w gazetach i na plakatach. Badania pokazują, że 40 procent firm podąża w marketingu utartymi schematami. Analitycy wskazują na prawidłowość, która świadczy o tym, iż producenci nie zadają sobie jednego pytania. Mianowicie, co zrobić, aby klient myślał o ich produkcie dłużej niż wspomniane 30 sekund? Pewien przedsiębiorca pod tym względem zawstydził duże koncerny, bowiem znalazł rozwiązanie. Chodzi mianowicie o długopis z grawerem Parker, na którym widnieje logo firmy i coś jeszcze.
Odpowiednie rozpoznanie potrzeb to podstawa
Wspomniany wyżej przedsiębiorca, podszedł do tematu reklamy w sposób metodyczny, ale i niestandardowy. W przeprowadzonym z nim wywiadzie, przyznał, że kierował się trzema hasłami:
- rozpoznanie;
- użyteczność;
- wykonanie.
Słowo rozpoznanie rozumiał, jako analiza wielu rzeczy z których ludzie najczęściej korzystają. Można powiedzieć, że to etap zbierania danych. Użyteczność to nic innego jak wybór konkretnego przedmiotu z poprzedniego etapu. Na koniec wykonanie, które musi być solidne, estetyczne i zapadające w pamięć. W taki oto sposób hitem stał się długopis z grawerem tej konkretnej firmy i jej produktu. Warto podkreślić, że nie był to zwyczajny długopis z grawerem. Przedsiębiorca zaobserwował, że wielu ludzi jest przygnębionych po niedawnej pandemii i w wyniku obecnych działań zbrojnych u naszego wschodniego sąsiada. Dlatego też, każdy długopis z grawerem oprócz logo firmy zawierał krótkie, a wesołe zdanie. Należy podkreślić, że były one proste w przekazie np. „Twój uśmiech leczy bardziej, niż lekarstwa”, etc. Dodajmy, że taki długopis z grawerem był dodatkiem do produktu, ale równie dobrze można było dostać go od hostessy w centrum handlowym. Jeżeli jeszcze wspomnimy o wysokiej jakości samego produktu, to sukces przywołanego przedsiębiorcy nie podlega dyskusji.
Reasumując, długopis z grawerem okazał się kluczem do sukcesu. Skupiając się jednak na promocji, nie należy zapominać o samym produkcie. Nie ulega wątpliwości, że to od jakości produktu, bądź usługi zależy zaufanie klienta.